Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Z mých ranních a večerních fotografických toulek

Některé výjevy lze zachytit pouze ráno nebo večer. A tak jsem chodil na začátku i na konci dne všude možně s prstem na spoušti fotoaparátu.

Když jsem si prohlížel knihy fotografií, tak mi došlo, že hodně pěkných snímků vzniklo večer nebo ráno. A tak jsem se rozhodl, že některá rána a večery strávím fotografováním v různých částech Prahy. Uvědomoval jsem si však, že musí být přijatelné počasí. A když se mi blížilo nějaké volné ráno či večer, tak jsem zjišťoval, jak bude. Někdy bylo vhodné počasí, jindy zase ne. Tudíž za dobrých světelných podmínek jsem za úsvitu i před soumrakem chodil všude možně. Občas jsem vyrazil na fotografický lov jen na nábřeží, na náplavky, na mosty a na ostrovy. A tak se mi několikrát podařilo zažít kouzelnou atmosféru, kterou jsem se snažil zachytit. Zvláště mlhavá rána mají úžasnou atmosféru, a když je člověk na určitých místech, tak může pocítit i dotek tajemna.
 Někdy jsem zase za prvních nebo posledních slunečních paprsků šel třeba do Stromovky. A jedno ráno jsem měl zvlášť štěstí na dobrou shodu okolností, co se týče počasí. Ve Stromovce se převalovaly chuchvalce mlhy, přičemž začalo svítat. Hned jsem věděl, že začíná ten správný čas na fotografování. Začal jsem tedy chodit mezi stromy a kolem rybníčků, přičemž mé pozornosti neunikly sluneční parsky. Ty se počaly prodírat lesním porostem skrz mlžný závoj. Na krátký čas se mi naskytl nádherný pohled na ozářenou mlhu slunečním svitem. Po několik minut jsem běhal po Stromovce a snažil se tu překrásnou atmosféru zachytit. A pak jsem najednou stál uprostřed žlutého mlžného oparu. Vše kolem mne vypadalo zvláštně a já jsem měl pocit, že se v té nažloutlé mlze vznáším.
 Večery při pěkném počasí mají též kouzelnou atmosféru. Jednou jsem po dešti vyrazil do Staré Prahy a moje tušení, že bude výborné světlo na fotografování, se potvrdilo. Po modravé obloze plulo velké množství bělostných oblak a v kalužích se krásně odrážely různé objekty. Nevěděl jsem, co mám dřív fotografovat, a jak stihnout do soumraku projít ta místa, kde se dá pořídit spousta krásných snímků. Vyrazil jsem tedy podél Vltavy a toulal se po nábřežích, náplavkách, mostech i ostrovech.
 Mnoho hodin jsem ráno či večer strávil chozením po Novém Městě, Starém Městě, Malé Straně a Petříně. Za jasných rán i večerů jsou staré domy krásné osvětlené, a to je ta správná doba na fotografování architektury. Též to má další výhodu, která spočívá v tom, že brzo ráno jsou ulice a uličky liduprázdné a obchody i obchůdky jsou zavřené. A takový pohled na Prahu z Petřina nebo přímo z rozhledny, když je prosluněný večer, je naprosto fantastický. 
 Několikrát se mi i poštěstilo být za ranního úsvitu na krátký čas na Staroměstském náměstí úplně sám. Jindy plné náměstí lidí zelo naprostou prázdnotou a v ranním světle staré domy přímo lákaly k fotografování, tak jako Staroměstská radnice.
 Pěkné fotografie se však dají pořídit i na mnohých jiných místech. Chce jen ta místa najít, pak je ve vhodnou dobu navštívit a mít i štěstí. A když všechno fotografovi tzv. hraje do objektivu, tak se pak podaří úžasně krásné snímky.
1-Karlův most
2-Stromovka
3-Rampa Národního muzea
4-Fotografováno na Křižovnickém náměstí u Karlova mostu
5-Fotografováno na vyšehradských hradbách
6-Staroměstské náměstí
7-Fotografováno na Slovanském ostrově
8-Fotografováno z vyšehradských hradeb
9- Fotografováno z vyšehradských hradeb
10-Stromovka
11-Jižní Město
12-Hostivařská nádrž
13-Fotografováno z Petřína
14-Nosticova ulička-Malá Strana
15-Týnská ulička-Staré město
16- Hostivařská nádrž
17-Miličovský les u Jižního Města
18-Železniční most-fotografováno z náplavky Rašínova nábřeží-Praha 2
19-Stromovka
20-Karlův most
21-Špička Střeleckého ostrova-fotografováno z Kampy
22-Fotografováno na Karlově mostě
23-Obloha nad Malou Stranou-Fotografováno z Dvořákova nábřeží
24-Fotografováno na Náměstí Jana Palacha-Staré město
25-Fotografováno z kopce Petřína
26-Stromovka
27-Sochy na Karlově mostě
28-Obloha nad Hostivařskou nádrží-fotografováno z panelového domu v Jižním Městě
29-Husova ulice-Staré Město
30-Strom na hradbách nad Starými zámeckými schody-Pražský hrad
31-Stromovka
32-Fotografováno u Kongresového centra-Vyšehrad
33-Fotografováno od Kongresového centra-obloha nad Vyšehradem
34-Fotografováno v Celené ulici-Staré Město
35- Fotografováno z kopce Petřína
36-Fotografováno na Hradčanském náměstí

 

 

Autor: Jan Pinz | pátek 11.9.2009 10:00 | karma článku: 14,92 | přečteno: 985x
  • Další články autora

Jan Pinz

Když je o Štědrém dni rozruch

Přeji všem blogerkám , blogerům i čtenářům Šťastné a Veselé Vánoce. A ať mají klidné Vánoce na rozdíl od mých postav v téhle ztřeštěné povídce.

23.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,61 | Přečteno: 934x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Pinz

O předvánočním čase na poště

Určitě také mnozí z vás mají konec roku v práci hektický. Pošťáci závěr roku přímo nenávidí.

18.12.2009 v 10:00 | Karma: 9,74 | Přečteno: 1037x | Diskuse| Osobní

Jan Pinz

Když si pošťák zabouchne klíčky

Takové zabouchnutí klíčků v autě není nic příjemného. Mnohým pošťákům se to stalo. A na tohle téma jsem napsal povídku.

14.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,66 | Přečteno: 1065x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Pinz

Když má na poštu přijít kontrola

Určitě jste ve své práci zažili situaci, kdy k vám měla přijít kontrola. Na jisté poště se pokaždé vedoucí oprávněně zděsili.

11.12.2009 v 10:00 | Karma: 10,15 | Přečteno: 1227x | Diskuse| Osobní

Jan Pinz

Na sjezdovce

Když nezkušení lyžaři sjíždějí sjezdovku, tak se může dít ledacos. A o tom je tahle povídka.

7.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,29 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Praktický i pro zábavu. Americká firma nabízí robopsa s plamenometem

27. dubna 2024  17:04

Americká firma Throwflame poprvé zveřejnila cenovku za svého robotického psa, který má na sobě...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 113
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1129x
Jsem jen jeden z těch mnoha, co píši a fotografují.