Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Noční návrat domů

Některé noční návraty ze zábav můžou být všelijaké. A na jeden takový si dobře pamatuji.

Bloumal jsem na tramvajové zastávce a marně jsem vyhlížel nějakou tramvaj. Zároveň mi došlo, že by nebylo na škodu se podívat na jízdní řády. A tak jsem je počal studovat tím stylem, že jsem chodil pořád dokola kolem sloupkové tabule, na které se nacházely. Až když jsem zůstal stát, tak jsem zjistil, že ta tramvaj, co jede tam, kde bydlím, mi před chvíli ujela. To mne vůbec nepotěšilo, načež jsem začal chodit sem a tam. Pak jsem dostal nápad, že bych mohl jít nějaké tramvaji naproti. Daleko jsem po kolejích nedošel, poněvadž se v dálce objevila jedoucí tramvaj. K mé radosti to byla ta linka, co má konečnou nedaleko mého bydliště.
 Nastoupit se mi podařilo hned napoprvé a mou pozornost hned upoutala dvojice dívek. Kromě nich a mne nikdo jiný ve voze nebyl. Okamžitě jsem začal přemýšlet, jak s nimi navázat hovor. Dívky si mě však vůbec nevšímaly, což nebylo potěšující zjištění. Měl jsem v plánu na sebe upoutat nějakým způsobem pozornost, jenže ony seděly dost daleko. Pak mne napadlo, že bych se mohl k nim přiblížit rychlým přesedáním ze sedačky na sedačku.
 Úsměv mi ve tváři ztuhnul, když mému zraku neunikl červený nápis v přední části vozu. Po jeho přečtení mi došlo, že tramvaj jede úplně někam jinam. Zkoprněle jsem hleděl na název konečné stanice, jenž se nachází úplně na opačné straně města, než bydlím. To už koukám jako ta vyoraná myš a teprve po delší době si plně uvědomuji, že jedu zcela špatným směrem. Mezitím ony dvě dívky vystoupily a já jsem zůstal ve vagoně sám. To mne vůbec nepotěšilo, a tak jsem se rozhodl příští zastávku vystoupit. Když jsem vystoupil, tak několik lidí do tramvaje nastoupilo. Tahle skutečnost na mne nějak zapůsobila, a tak jsem zase nastoupil zpátky. Zároveň mi však došlo, že touhle tramvají jet dál nemůžu. Tudíž příští stanici definitivně vystupuji u vchodu do metra, do něhož rychle vbíhám. Moje představa, že se metrem dostanu, na opačnou stranu města mizí, když se dozvídám, že už žádné metro nejede. Za okamžik se ocitám opět na tramvajové zastávce a jsem poněkud zmatený.
 Vím, v jaké části města jsem, ale nevím, jak se mám dostat do té části, kde bydlím. Za několik minut přijíždí noční tramvaj. Hned zjišťuji, kam jede, a tak nastupuji. Je plná lidí, co se vracejí ze zábavných podniků. Zanedlouho skupina vysmátých cestujících začne zpívat. Pobrukuji si nahlas s nimi, načež v jedné stanici z neznámých důvodů vystupuji a opětovně nastupuji. Tramvaj vjíždí do centra města a já zjišťuji, že má zastávku nedaleko mé práce. Vystoupil jsem a přemýšlím, jestli bych neměl jen tak z recese vniknout do budovy, kde pracuji. Tuhle myšlenku zavrhuji, protože by tahle moje noční akce při mé smůle skončila nějakým rozruchovým malérem. Rychle se orientuji a nočními ulicemi mířím k zastávce nočního autobusu, který jede do mého bydliště. Přitom vcházím do parku a vnikám do porostu, jímž se mi podaří zdárně prodrat.
 Konečně přicházím k zastávce noční autobusové linky a ke své radosti zjišťuji, že mi autobus přijede za pár minut. Vskutku přijíždí a já pak skoro po celou dobu na sedačce klimbám. Ke konci jízdy mou pozornost upoutá jistá dívka, co si sedla na sedačku za mnou. Ospalost mne rychle přešla a já mám snahu otočit sedačku, což však nešlo. Dívce moje podivné pohyby neunikly a nechápavě na mne hleděla. Ani jsem se nemusel vidět v zrcadle, abych věděl, že se usmívám připitoměle. Ona vystoupila na stejné zastávce jako já a k mému překvapení mě oslovila. Chtěla po mne cigaretu, kterou jsem však neměl, což jí nepotěšilo. Odešel jsem s protaženým obličejem k domu, kde bydlím a doufal jsem, že příští noční návrat domů nebude tak komplikovaný.

Autor: Jan Pinz | úterý 29.9.2009 10:00 | karma článku: 8,20 | přečteno: 873x
  • Další články autora

Jan Pinz

Když je o Štědrém dni rozruch

Přeji všem blogerkám , blogerům i čtenářům Šťastné a Veselé Vánoce. A ať mají klidné Vánoce na rozdíl od mých postav v téhle ztřeštěné povídce.

23.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,61 | Přečteno: 934x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Pinz

O předvánočním čase na poště

Určitě také mnozí z vás mají konec roku v práci hektický. Pošťáci závěr roku přímo nenávidí.

18.12.2009 v 10:00 | Karma: 9,74 | Přečteno: 1037x | Diskuse| Osobní

Jan Pinz

Když si pošťák zabouchne klíčky

Takové zabouchnutí klíčků v autě není nic příjemného. Mnohým pošťákům se to stalo. A na tohle téma jsem napsal povídku.

14.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,66 | Přečteno: 1065x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Pinz

Když má na poštu přijít kontrola

Určitě jste ve své práci zažili situaci, kdy k vám měla přijít kontrola. Na jisté poště se pokaždé vedoucí oprávněně zděsili.

11.12.2009 v 10:00 | Karma: 10,15 | Přečteno: 1227x | Diskuse| Osobní

Jan Pinz

Na sjezdovce

Když nezkušení lyžaři sjíždějí sjezdovku, tak se může dít ledacos. A o tom je tahle povídka.

7.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,29 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruský útok poškodil hotel v Mykolajivu. Cherson znovu zasáhly drony

28. dubna 2024  10:18,  aktualizováno  11:25

Sledujeme online Ruský dronový útok v noci na neděli těžce poškodil hotel v jihoukrajinském městě Mykolajivu. Na...

Železniční koridor mezi Ostravou a Slovenskem stojí, vlak tam srazil člověka

28. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:19

Nehoda zastavila v neděli dopoledne dopravu na hlavním železničním koridoru mezi Ostravou a...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, jeden člověk zemřel

28. dubna 2024  11:15

V Ostravě na ulici Rudné poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Počasí v Česku ovlivní saharský prach, vytvoří oblačnost. Stoupá i riziko požárů

28. dubna 2024  7:47,  aktualizováno  10:32

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1129x
Jsem jen jeden z těch mnoha, co píši a fotografují.