Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na šlapadle

Taková vyjížďka na šlapadle může být příjemná. Ale někdy může mít do pohody daleko o))

Byl hezký den a my jsme si to namířili na přístaviště šlapadel i lodiček na Slovanském ostrově. Záchranné vesty jsme odmítli, jelikož se nám zdála jejich barva příliš křiklavá. My jsme prostě nechtěli být moc nápadní, snad v předtuše toho, co se bude dít.
 Přítelkyně hned na šlapadlu začala iniciativně šlapat a já jsem jí upozornil, že tou páčkou mezi sedadly se šlapadlo řídí. A tak jsme naštěstí do kamenné zdi nábřeží nenarazili. Poté jsem začal šlapat i já a to s takovou vervou, že naše šlapadlo proplulo rychle kolem ostatních šlapadel. A ti, co na nich seděli, se na nás užasle zadívali. Přítelkyně mezitím byla za výkřiků vsedě otočená a křečovitě držela batoh nalézající se v zadní části šlapadla, který měl tendenci se podívat na dno Vltavy. Zároveň rovnováha šlapadla byla ta tam, načež mi hlasitě sdělila, že jsem se zbláznil, a že se nehodlá koupat oblečená či se potápět kvůli batohu.
   Zdálo se, že naše šlapací plavba bude už probíhat v klidu, ale to bylo opravdu jen zdání. Vše začalo tím, že jsme se neustále rukama přetahovali o onu páčku mezi sedadly. Díky tomu se nám podařilo si zblízka prohlednout jeden sloup mostního oblouku mostu Legií. Přítelkyni přitom vypadlo sklíčko z brýlí a mým uším neunikl její zvýšený hlas. V tu chvíli jsem byl rád, že ono sklíčko nespadlo do vody, protože to bych jej asi velmi rychle následoval.
 Pak jsme nabrali kurs ke Střeleckému ostrovu, který šlapadla i loďky obeplouvaly. Nedaleký jez u Malostranského nábřeží lákal přítelkyni, ale já jsem naštěstí nevyslyšel její prosby, abychom se k němu přiblížili. To by určitě skončilo jeho sjížděním, k čemuž šlapadlo není rozhodně uzpůsobené. Přítelkyně potom dostala nápad, že bychom mohli přistát u ostrova. Upozornil jsem jí, že nám před vyjížďkou bylo řečeno, že je to zakázané, i když několik šlapadel u něho bylo. Pevně jsem se proto chopil řízení, přičemž se náhle ve vodě u špičky ostrova, přímo před předkem šlapadla, objevilo několik hlav s vyděšenými výrazy v obličejích. Ze slušnosti jsem koupající lidi pozdravil, ale ti rychlými tempy plavali od nás pryč. Někteří dokonce zuřivě gestikulovali rukama i nadávali. Vypadalo to, že se lekli šlapadla.
   O něco později jsem na opačné straně ostrova měl snahu proplout mezi bójkou a loďkou. Skončilo to opakovaným nárazem do loďky i do bóje a zamilovaný pár na loďce se velmi rychle přestal oddávat snění. A já jsem se omlouval, jak jen nejlépe jsem uměl.
 Poté opět nastal na krátký čas klid. Přítelkyně si přitom začala stěžovat, že jí ze sluníčka bolí hlava a mně neuniklo to, že její obličej se barví do červena. Tušil jsem, že u ní nastává dočasné zbarvení, které má jedinou výhodu v tom, že nebude poznat, kdy se stydí.
 To už se však blížilo vyvrcholení naší šlapací projížďky. Mezi Dětským a Slovanským ostrovem bylo dost volného prostoru. Přítelkyně se však chtěla podívat ke Slovanskému ostrovu, a tak jsme se rychlým šlapáním přibližovali k onomu ostrovu. Na dohled od něho jsme přestali šlapat a dali si nohy na předek šlapadla. Idylka ale skončila vzápětí. Náhle zahoukání nás probralo z letargie, abychom zjistili, že na nás pluje parník s názvem Lužnice. Ocitli jsme se totiž v prostoru, kde od nábřeží vyplouvají parníky. Přítelkyně začala okamžitě ječet, až mi zalehlo levé ucho. Místo dopředu jsem začal nejdříve zmateně šlapat dozadu a za jejího pokračujícího jekotu jsme začali před parníkem kličkovat do stran. To už se pozornost všech na jeho palubě soustředila na nás. A když nás parník celkem v bezpečné vzdálenosti minul, tak šlapadlo klesalo a stoupalo na vlnách. Já jsem pohotově vytáhl fotoaparát a parník vyfotografoval, ale naštvaná přítelkyně mé počínání vůbec nechápala a rozkřikla se. Pak prohlásila, že má úpal i mořskou nemoc, a tak začal náš návrat k přístavišti šlapadel. Až na hrozící srážku s dvěma jinými šlapadly, proběhl klidně. 
  Přítelkyně celou cestu domu rozebírala to, co jsme na šlapadle zažili, aby to pak patřičně dramaticky vylíčila po telefonu svým rodičům. Myslíte si, že nás přešla chuť na šlapadla? Ani omylem. Za pár dnů jsme šli zase na ně a opět nastal rozruch. Ale o tom třeba někdy jindy.

Autor: Jan Pinz | pátek 9.10.2009 10:00 | karma článku: 8,02 | přečteno: 662x
  • Další články autora

Jan Pinz

Když je o Štědrém dni rozruch

Přeji všem blogerkám , blogerům i čtenářům Šťastné a Veselé Vánoce. A ať mají klidné Vánoce na rozdíl od mých postav v téhle ztřeštěné povídce.

23.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,61 | Přečteno: 934x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Pinz

O předvánočním čase na poště

Určitě také mnozí z vás mají konec roku v práci hektický. Pošťáci závěr roku přímo nenávidí.

18.12.2009 v 10:00 | Karma: 9,74 | Přečteno: 1037x | Diskuse| Osobní

Jan Pinz

Když si pošťák zabouchne klíčky

Takové zabouchnutí klíčků v autě není nic příjemného. Mnohým pošťákům se to stalo. A na tohle téma jsem napsal povídku.

14.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,66 | Přečteno: 1065x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Pinz

Když má na poštu přijít kontrola

Určitě jste ve své práci zažili situaci, kdy k vám měla přijít kontrola. Na jisté poště se pokaždé vedoucí oprávněně zděsili.

11.12.2009 v 10:00 | Karma: 10,15 | Přečteno: 1227x | Diskuse| Osobní

Jan Pinz

Na sjezdovce

Když nezkušení lyžaři sjíždějí sjezdovku, tak se může dít ledacos. A o tom je tahle povídka.

7.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,29 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruské vojsko dobylo další ves, hlásí Moskva. Padnout měla Novobachmutivka

28. dubna 2024  14:27,  aktualizováno  17:51

Sledujeme online Ruská vojska dobyla další vesnici v Doněcké oblasti na východě Ukrajiny, Novobachmutivku, uvedlo v...

KOMENTÁŘ: Trumpovy trampoty s potraty. Mohly by mu prohrát volby?

28. dubna 2024

Premium Donald Trump rozjíždí prezidentskou kampaň a průzkumy říkají, že to bude souboj prsa na prsa s Joem...

U Votic se srazila tři auta, ženu záchranáři letecky transportovali do Prahy

28. dubna 2024  15:57,  aktualizováno  16:33

U Votic na Benešovsku došlo k dopravní nehodě, havarovala zde tři osobní vozidla. Podle policie měl...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15,  aktualizováno  16:27

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1129x
Jsem jen jeden z těch mnoha, co píši a fotografují.