Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na šlapadle-2

Přísloví, že se dvakrát nemá vstupovat do stejné řeky, bych v našem případě poopravil na: Nelézt na šlapadla na stejné řece.

Ač jsem měl já i moje přítelkyně v živé paměti rozruch, který nastal na šlapadle, tak nám to nedalo a jednoho krásného dne jsme si to namířili opět k Vltavě. Ještě předtím jsem přítelkyni upozornil, aby případný další rozruch hned barvitě po telefonu nevolala svým rodičům. Přítelkyně rozhodla, že tentokráte půjdeme na šlapadla, co brázdí Vltavu v okolí Karlova mostu. Tahle šlapadla byla úplně jiná a hned po nasednutí také poněkud nepohodlná. Vůbec se mi nezamlouvala žlutá barva a jejich uměla hmota. Přítelkyně se okamžitě začala tvářit kysele, načež jsem jí upozornil, že jsme mohli jít na jiná.
 V tomhle šlapadle se o poznání hůře šlapadlo a mne se zmocnil pocit, že budu mít brzo odřenou spodní část zad. Po několika minutách šlapání se tenhle můj pocit počal měnit ve skutečnost. Přítelkyně si jako tradičně nevzala na hlavu kšiltovku, což mělo za následek zachmuřený obličej. A ten se brzo, jak jsem po minulých zkušenostech věděl, začal barvit do červena. Upozornil jsem jí, aby se doma v zrcadle nezhrozila a já abych pak po několik dní nemusel poslouchat naštvané zapadající sluníčko v jejím podání. Dostalo se mi odpovědi, že je vše v pořádku, ale mně bylo jasné, že tomu tak není.
  Směr naší šlapací plavby samozřejmě směřoval ke Karlovu mostu. Ještě nikdy předtím jsem jej takhle z řeky neviděl. Tentokráte se nám naštěstí podařilo vyhnout se nárazu do mostního oblouku, ale nějakým řízením osudu šlapadlo vrazilo do dřevěných protikrových zábran. Má následná snaha o projetí mezi nimi a dolní části jednoho mostního oblouku skončila neúspěšně. Šlapadlo se o něco zaseklo a nešlo s ním plout dopředu ani dozadu. Přítelkyně chvíli na mne nechápavě hleděla a já zase na ní. A tak jsem nasadil připitomělý úsměv, který jí však rozčílil. Tudíž mi nezbylo nic jiného, než začít rázně konat, ale šlapadlu se asi na tom místě zalíbilo. Minuty plynuly a plynuly a my jsme pořád stáli na stejném místě.
  Všude kolem si to v poklidu šlapali vysmáté dvojice na šlapadlech, zatímco ze mne se lil pot a přítelkyně vypadala jako sopka před výbuchem. Mezitím se na mostě, přímo nad námi shromáždilo dost lidí. Snažil jsem se přítelkyni namluvit, že je to nějaká turistická výprava, co se kochá pohledem na Vltavu a Malou Stranu. V tu chvíli jsem však zažil erupci sopky v jejím provedení, protože desítky lidí koukalo pobaveně na nás. To mělo za následek, že jsem málem byl vymrštěn ze šlapadla do vody, ale ustál jsem to. Mezitím se početným zvědavcům z mnoha zemí světa s fotoaparáty a videokamery naskytl pohled na dvě postavy, co všelijak lezou po šlapadle a jadrně klejí. Rozčílená přítelkyně začala s křečovitým úsměvem těm nahoře mávat a ti zase mávali jí, a tak jsme se na nějaký čas stali atrakcí. V naprostém zoufalství se mi po chvíli podařilo odhalit jakýsi drát, co zpod hladiny čouhal a zapletl se do řetězu šlapadla. Po jeho odstranění jsme se konečně hnuli z místa a já jsem jen doufal, že už nás žádné trampoty nepotkají, ale to byl velký omyl.
  S vyplazeným jazykem jsem především já šlapal směrem k Mánesovu mostu. K mému zděšení mi náhle neunikla ta skutečnost, že se nacházíme mezi několika parníky. Jedny nás míjely zprava, další zleva a hladina řeky se kolem nás náhle rozvlnila. Vlny ze dvou stran, do toho ještě rozkřičená přítelkyně a bylo opět po pohodové plavbě. Šlapadlo se povážlivě naklánělo, zvedalo, propadalo a přítelkyně málem předvedla ženu přes palubu. S pocitem, že kdyby nás po celou dobu snímala skrytá kamera, tak ta televize, která by to odvysílala, by měla určitě velkou sledovanost, jsem otočil šlapadlo k Staroměstským mlýnům. Už jsem si opravdu myslel, že je to maximum rozruchu, co se dá zažít na šlapadle, ale to byla opět velká mýlka.
  Přítelkyně náhle otevřela batoh a něco v jeho útrobách hledala. V prvním okamžiku mne napadlo, že se jí zvedl žaludek a bude házet želvu do pytlíku. Ten vskutku záhy držela v ruce, ale on obsahoval chleba. Na můj dotaz, co s tím chlebem hodlá podnikat, mi sdělila, že chce nakrmit racky. A vzápětí začala plnou hrstí rozhazovat drobky na všechny strany, což však neměla dělat.
 Určitě znáte ty scény z Hitchockova filmu Ptáci. V následujících minutách jsem měl pocit, že se ke šlapadlu slétlo všechno, co má křídla a zobák. Tolik různých opeřenců jsem ještě z takové blízkosti neviděl. Všeopeřenecký slet se změnil v opakovaný hromadný nálet. V některých chvílích jsem měl pocit, že se má hlava změnila v přistávací místo ptáků. To už jsem začal křičet na přítelkyni, aby toho okamžitě nechala. Přes šustění křídel a křik opeřenců jsem jí nerozuměl, co ječí. Teprve až okřídlený chumel zůstal za námi, tak mi řekla, že jim to nechala i s tím pytlíkem. Současně vypadala dost vyděšeně a upravovala si pocuchané vlasy. Ze šlapadla jsme skoro vyvrávorali s protaženými obličeji a bohatší o neobvyklé zážitky. Večer jsem samozřejmě při pohledu na její obličej měl pocit, že zapadá sluníčko a ona neopomněla naše zážitky barvitě po telefonu sdělit své sestře, která hned žhavila linky jejich rodičům. A tak chudáci rodiče nám hned volali a ptali se, co se to šíleného odehrálo u Karlova mostu.

Autor: Jan Pinz | pondělí 19.10.2009 10:00 | karma článku: 16,68 | přečteno: 2092x
  • Další články autora

Jan Pinz

Když je o Štědrém dni rozruch

Přeji všem blogerkám , blogerům i čtenářům Šťastné a Veselé Vánoce. A ať mají klidné Vánoce na rozdíl od mých postav v téhle ztřeštěné povídce.

23.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,61 | Přečteno: 934x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Pinz

O předvánočním čase na poště

Určitě také mnozí z vás mají konec roku v práci hektický. Pošťáci závěr roku přímo nenávidí.

18.12.2009 v 10:00 | Karma: 9,74 | Přečteno: 1037x | Diskuse| Osobní

Jan Pinz

Když si pošťák zabouchne klíčky

Takové zabouchnutí klíčků v autě není nic příjemného. Mnohým pošťákům se to stalo. A na tohle téma jsem napsal povídku.

14.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,66 | Přečteno: 1065x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Pinz

Když má na poštu přijít kontrola

Určitě jste ve své práci zažili situaci, kdy k vám měla přijít kontrola. Na jisté poště se pokaždé vedoucí oprávněně zděsili.

11.12.2009 v 10:00 | Karma: 10,15 | Přečteno: 1227x | Diskuse| Osobní

Jan Pinz

Na sjezdovce

Když nezkušení lyžaři sjíždějí sjezdovku, tak se může dít ledacos. A o tom je tahle povídka.

7.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,29 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1129x
Jsem jen jeden z těch mnoha, co píši a fotografují.