Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zážitky z dopravních prostředků

Určitě jste také ledacos zažili ve vlaku, v autobusu nebo v tramvaji. A o tom, co se může stát v dopravních prostředcích je tenhle článek.

Když se objeví ve vagonu průvodčí, tak je občas zajímavé pozorovat některé cestující. Najdou se jednotlivci, kteří rázným krokem opouštějí své kupé a uchylují se do záchodové místnosti, což občas předváděl můj průšvihový kamarád. Někdy si však jízdenku přeci jen koupil, ale když jednou ke kupé přišla mladá průvodčí, tak začal zoufale po kapsách hledat jízdenku. Přitom prohlašoval, že jí někde má. A nakonec jí navrhl, jestli by ho neprohledala, což neměl říkat. Ostře mu vynadala a řekla mu, že dostane pokutu, když nemá jízdenku. Kamarádovi ztuhl výraz v obličeji a rychle jí vytáhnul z kapsy a načas ho přešel humor.
 Jindy tenhle můj kamarád zaperlil ve vlaku. Vjeli jsme do tunelu, ale ve vagonu nesvítila světla a zavládla naprostá tma. K mému úžasu náhle ve tmě něco zaplálo. Než jsem se vzpamatoval, tak vlak vyjel z tunelu a jak já, tak i všichni cestující se užasle zadívali na něho. A to proto, že držel v rukách dvě hořící stránky novin. Je vám jasné, že ve vagonu nastalo pozdvižení a já jsem se málem kvůli němu propadl na pražce, jak jsem se za něho styděl.
I já jsem byl příčinou menšího rozruchu v kupé. Mou snahou bylo stáhnout roletu, jenže ona se nějak zasekla. Při další mé manipulaci se náhle celá roleta i s uchycením přemístila na mou hlavu. I když jsem chtěl dát vše do pořádku, tak můj souboj s roletou nebyl vítězný. A poté, co málem vypadla pootevřeným horním okénkem, tak jsem snahu o uchycení rolety vzdal.
Už jste někdy, zažili nechtěné vystoupení z pohybujícího se vlaku? Při přijíždění vlaku na nástupiště jsem stál s těžkou taškou u otevřených dveří. Vůbec nevím, jak se to mohlo stát, ale náhle jsem se rozplácl na nástupišti. Kutálení se po něm nebylo vůbec příjemné. Pak jsem užasle seděl a díval se na desítky vyděšených tváří cestujících ve vlaku, které ještě nic podobného neviděli.
  Také v tramvaji není nouze o zážitky. Vzpomínám si na jednu jízdu přeplněným vozem. Když tramvaj prudce zabrzdila, tak skoro všichni stojící se přemístili směrem k podlaze. Smůlu měli ti, co se ocitli na ní, jelikož na ně dopadli ostatní cestující. Patřil jsem mezi ty, kteří tvořili horní část vzniknuté valné hromady. Tolik nadávek, co létalo z úst lidí, jen dokazovalo, jak je náš mateřský jazyk bohatý.
Jindy jsem zase stál v narvané tramvaji přímo na schodech u dveří. Když přišla zatáčka, tak jsem ke svému úžasu zjistil, že se dveře otevřely. A poté mi bylo souzeno vyklonit se ven. Řidič jedoucí vedle tramvaje s otevřenými ústy na mne hleděl a já jsem zvažoval tu možnost, že nastoupím do jeho vozu. K tomu však naštěstí nedošlo, neboť cestující mě vtáhli dovnitř a dveře se jim podařilo zavřít.
  Rovněž v autobusech se dá ledacos zažít. To se takhle jednou přihnaly kroupy a já jsem zrovna seděl v autobusu. Všechna okénka byla zavřená, ale stejně mě jedna menší kroupa trefila do hlavy-a to díky otevřenému větráku ve střeše.
Jednou v zimě jsem jel autobusem do práce, když tu náhle mi neunikla ta skutečnost, že mi na záda stále proudí mrazivý vzduch. Při pátrání, co je toho příčinou, se mi naskytl pohled na částečně vypadlé okno z rámu. Ani ostatním cestujícím tahle skutečnost neunikla, ale jejich snaha o zandání okna byla marná. A tak to šli oznámit řidiči. Ten se také marně snažil okno spravit a pokračoval v jízdě. Bylo zajímavé sledovat, jak se o totéž snažili snad všichni lidé, kteří postupně do autobusu nastoupili k pobavení ostatních.
Celkem úsměvné bylo také to, když jsem se držel ve stoje tyče a ta se celá nějakým řízením osudu vytrhla. Těm sedícím spadla na hlavu a někteří, co stáli, tak dopadli na ně nebo na sklo.
Už jste zažili, že řidič neznal trasu linky, po niž má jet? Jednou jsem takhle v létě nastoupil do autobusu a náhle se otevřely dveře od kabiny řidiče a ten požádal o to, aby někdo z cestujících ho navigoval. A tak jsem se stal až na konečnou jeho navigátorem. Jsou ovšem také tací řidiči, kteří trasu neznají a jedou a jedou, což pak může dopadnout všelijak. Zažil jsem přejetí zastávky a následné vystupování lidí pod mostem, a také sjetí z trasy. Na jedno takové zabloudění nezapomenu. Stalo se to v létě.
 Jízda autobusu probíhala celkem v klidu, ale jen do té chvíle, než cestujícím začalo být divné, že jedou zcela jinudy. V první chvíli si někteří mysleli, že díky nějaké uzavřené ulici je změněna trasa. Ale to se zmýlili. Na dotazy některých, kam že to jede, jim on odpověděl, že nezná trasu. Kloubový autobus se nemohl na neširoké silnici otočit, a tak jel dál. A po chvíli se před ním objevila brána do areálu továrny. Pracovníci bezpečnostní služby nevěřili vlastním očím, co to k bráně přijelo. Po delší diskuzi s řidičem i cestujícími bránu otevřeli. A poté se zaměstnanci v tovární hale nestačili divit, když kolem nich projel zbloudilý linkový autobus. Celým továrním komplexem jsme napříč projeli a druhou branou vyjeli přímo na silnici, kudy vedla trasa autobusu.
  I v metru se dají zažít nezvyklé věci. Jednou jsem při jízdě v jeho vagonu zažil něco na způsob černé hodinky. Prostě nefungovalo po celou dobu osvětlení a to hned v několika vagonech. Legrační bylo, že mnozí cestující do soupravy ve stanicích nenastupovali a užasle se dívali na ty, kteří z potemnělého vagonu vystupovali.
Jindy, jsem zase uslyšel zajímavou hlášku od toho, co řídil soupravu metra. Ta zněla následovně: „Prosím cestující, aby za jízdy neotvírali dveře."
To, že se mnozí cestující dostanou do depa, je celkem běžné každý den. Jednomu známému se to podařilo, protože byl začtený do novin. A teprve, když ve vagonu zavládla tma, tak zjistil, kam se to dostal. Zpanikařil a začal běhat po vagonu sem a tam. Bušil do oken a hulákal z plných plic. Pak dostal nápad, že rozbije ta tlačítka, co slouží k signalizaci v případě nebezpečí. Jenže zapomněl na to, že v tu chvíli nejsou funkční. A tak je zbytečně rozbíjel. Pak si ho někdo z pracovníků v depu všiml a on chvatným krokem odkráčel pryč.
 A na závěr jedna historka, která se mi nepřihodila v soupravě metra, ale na jezdících schodech. Na nich se tísnilo celkem dost lidí, kteří jeli směrem nahoru. A pojednou se někde přede mnou ozval ženský výkřik. Vzápětí jsem spatřil o několik schodů výše hroutící se postavy. Poté mi neuniklo, že mi kolem hlavy proletěly pomeranče. Ty vylétly jisté ženě z tašky, když rozhodila rukama. To už se však na eskalátorech vytvořila rozkřičená a nadávající valná hromada lidí. Tu jsem ještě s jinými držel, aby nakupení lidé nespadli po schodech dolu na další lidi. I když mnozí křičeli, aby někdo eskalátory zastavil, tak ti, co stáli pod námi, jen užasle hleděli. Po chvíli někdo konečně schody zastavil a všichni si sborově oddechli. 

Autor: Jan Pinz | pátek 24.7.2009 10:00 | karma článku: 16,04 | přečteno: 1229x
  • Další články autora

Jan Pinz

Když je o Štědrém dni rozruch

Přeji všem blogerkám , blogerům i čtenářům Šťastné a Veselé Vánoce. A ať mají klidné Vánoce na rozdíl od mých postav v téhle ztřeštěné povídce.

23.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,61 | Přečteno: 934x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Pinz

O předvánočním čase na poště

Určitě také mnozí z vás mají konec roku v práci hektický. Pošťáci závěr roku přímo nenávidí.

18.12.2009 v 10:00 | Karma: 9,74 | Přečteno: 1037x | Diskuse| Osobní

Jan Pinz

Když si pošťák zabouchne klíčky

Takové zabouchnutí klíčků v autě není nic příjemného. Mnohým pošťákům se to stalo. A na tohle téma jsem napsal povídku.

14.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,66 | Přečteno: 1065x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Pinz

Když má na poštu přijít kontrola

Určitě jste ve své práci zažili situaci, kdy k vám měla přijít kontrola. Na jisté poště se pokaždé vedoucí oprávněně zděsili.

11.12.2009 v 10:00 | Karma: 10,15 | Přečteno: 1227x | Diskuse| Osobní

Jan Pinz

Na sjezdovce

Když nezkušení lyžaři sjíždějí sjezdovku, tak se může dít ledacos. A o tom je tahle povídka.

7.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,29 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1129x
Jsem jen jeden z těch mnoha, co píši a fotografují.