Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem začal fotografovat Prahu

Také rádi fotografujete? Já jsem si zavzpomínal na tu dobu, kdy jsem začal fotografovat Prahu.

 

Když jsem si v roce 2003 koupil digitální fotoaparát, tak jsem se rychlostí stisknutí spouště vrhnul na fotografování. Ale moje představa, že budu mít povedené fotografie, vzala rychle za své. Mnohé snímky byly neostré, rozmazané a zachycené objekty na nich padaly na tu či onu stranu nebo jim část chyběla. A když jsem na jedné fotografii spatřil vyděšený obličej, který dost často vídávám v zrcadle, tak mi došlo, že takhle dál fotografovat nelze. Fotografické nadšení mě na nějaký čas přešlo a fotoaparát ležel zavřený v šuplíku. Ale náhoda tomu chtěla, že jsem ve své knihovně objevil zastrčenou knihu fotografií Ladislava Sitenského. Fotografie Prahy i přírody mne fascinovaly, což mělo za následek, že jsem se opět vrhnul na fotografování.   Poněkud opožděně jsem si uvědomil, že jestli chci mít povedené fotografie, co nebudou vypadat obyčejně, tak se budu muset pořádně dívat kolem sebe. A též mi došlo, že někdy musím vstát brzo ráno a jít někam fotografovat. Anebo vyrazit na lovení snímků večer či v noci. Tudíž jsem začal za přijatelného počasí courat Prahou přes den, v noci, ráno i večer. Což o to, neměl jsem problém toulat se za ranního úsvitu nebo za soumraku ulicemi a nábřežími staré Prahy. Ale záhy jsem si uvědomil, že pořád fotografuji obyčejně a snímky nejsou ničím zajímavé. A tak jsem tedy začal pravidelně chodit do knihkupectví i antikvariátů, kde jsem trávil spousty času nad knihami starých i novějších fotografií Prahy. Následně se ze mne stal něco jako prohlížet a osahávač stránek knih, přičemž jsem tzv. objevil Ameriku. A to v podobě fotografií Josefa Sudka, Karla Plicky a mnoha dalších fotografů 20. století i konce 19. století. Poté jsem začal usilovně přemýšlet, jak fotografovat podobně, ale svým stylem. Současně mi došlo, že mnohdy lépe vyzní černobílý snímek, než barevný. Byl jsem rozhodnutý ze sebe po fotografické stránce vyždímat maximum a zkusit trochu zachytit tajemnou atmosféru Prahy.   Lehce se mi to řeklo, těžko se mi to dělalo. Uvědomoval jsem si, že musím na tzv. profláknutých místech hledat něco neobvyklého a být tam i v určitý čas. Též mi došlo, že hodně záleží na úhlu pohledu, na světelných podmínkách a také na mé schopnosti zavčas stisknout spoušť, když nastane vhodný okamžik. A trochu jsem i doufal, že budu mít štěstí, což je při fotografování též potřebná věc. Ke svému úžasu jsem pojednou objevoval na místech, která jsem už předtím znal, zcela nové věci. Fascinovalo mne, že stejné místo má jinou atmosféru ráno, večer, za mlhy a v noci. A tak jsem postupně intenzivním fotografováním začal poznávat opětovně Prahu, majíce snahu zachytit její krásnou i tajemnou atmosféru. Vltavou však proteklo mnoho a mnoho vody, než jsem si mohl říct, že aspoň trochu umím fotografovat. A někdy příště napíši o mých nočních fotografických toulkách Prahou, což je na samostatný článek. 1-Místo fotografování Chotkovy sady 3-Staroměstské náměstí 4-Sousoší-Karlův most 5-Podloubí-Městská knihovna-Mariánské náměstí-Staré Město 7-Fotografováno z Dvořákova nábřeží-Staré Město 9-Fotografováno na Hořejším nábřeží-Praha 5 10-Místo fotografování kopec Petřín¨ 11-Ulice Na Slupi- Praha 2 12-Místo fotografování-náplavka Dvořákova nábřeží-Staré Město 14-Fotografováno z Kampy 17-Fotografováno na Kosarikově nábřeží-Praha 1 18-Fotografováno ze Střeleckého ostrova 20-Místo fotografování-Náměstí Míru-Praha-2 21-Fotografováno v ulici U Lužického Semináře-Malá Strana 22-Fotografováno z Kampy 23-Místo fotografování Saská ulička-Malá Strana 24-Fotografováno z náplavky nábřeží Na Františku-Staré Město 25-Fotografováno z Novotného Lávky-Staré Město 26-Místo fotografování-Mostecká ulice-Malá Strana 27-Fotografováno z Palackého mostu-Praha 2

Autor: Jan Pinz | pátek 28.8.2009 11:00 | karma článku: 18,09 | přečteno: 1034x
  • Další články autora

Jan Pinz

Když je o Štědrém dni rozruch

Přeji všem blogerkám , blogerům i čtenářům Šťastné a Veselé Vánoce. A ať mají klidné Vánoce na rozdíl od mých postav v téhle ztřeštěné povídce.

23.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,61 | Přečteno: 934x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Pinz

O předvánočním čase na poště

Určitě také mnozí z vás mají konec roku v práci hektický. Pošťáci závěr roku přímo nenávidí.

18.12.2009 v 10:00 | Karma: 9,74 | Přečteno: 1037x | Diskuse| Osobní

Jan Pinz

Když si pošťák zabouchne klíčky

Takové zabouchnutí klíčků v autě není nic příjemného. Mnohým pošťákům se to stalo. A na tohle téma jsem napsal povídku.

14.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,66 | Přečteno: 1065x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Pinz

Když má na poštu přijít kontrola

Určitě jste ve své práci zažili situaci, kdy k vám měla přijít kontrola. Na jisté poště se pokaždé vedoucí oprávněně zděsili.

11.12.2009 v 10:00 | Karma: 10,15 | Přečteno: 1227x | Diskuse| Osobní

Jan Pinz

Na sjezdovce

Když nezkušení lyžaři sjíždějí sjezdovku, tak se může dít ledacos. A o tom je tahle povídka.

7.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,29 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1129x
Jsem jen jeden z těch mnoha, co píši a fotografují.