Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem byl zamčený v domě

Snad všem mým kolegům se stalo to, že zůstali zamčený v domě, v kterém shodou okolností nikdo nebyl. A jednoho dne se mi to také přihodilo.

Když jsem kráčel se zásilkou v ruce ke vchodu, tak jsem vůbec netušil, co mne v domě čeká za patálii. Zazvonil jsem na zvonek toho, pro něhož jsem měl balíček. A protože mluvítko vypadalo, že naposledy fungovalo někdy v minulém století, tak mi bylo jasné, že se mi nikdo z něho neozve. Z oken domu se nikdo nevyklonil, a tak jsem iniciativně vběhl do vchodu. Na stěně u schránek visel rozpis nájemníků domu, který vypadal jako by jej přežvýkala kráva. Jméno adresáta zásilky jsem však naštěstí za chvilku našel ve čtvrtém podlaží. Po chvíli marného hledání výtahu v přízemí mi došlo, že tento dům jako mnoho jiných nemá výtah. To mne vůbec nepotěšilo, a tak jsem rázným krokem začal vybíhat schody. Za ta léta na poště jsem byl už v běhání po schodištích vytrénovaný, ale přesto jsem na jednom schodě klopýtl a pocítil tvrdost schodů. Jeden schod jsem si zároveň nechtěně prohlédnul, a to velmi detailně.
Poněkud naštvaný jsem o chvíli později došel do čtvrtého patra a stanul jsem před dveřmi, na nichž bylo stejné jméno, co bylo napsáno na zásilce. Klasicky jsem zazvonil dvakrát, ale nikdo mi neotevřel ani po opakovaném zvonění. A protože to byl obyčejný balíček, jenž se mohl dát sousedům, tak jsem zazvonil na sousední byt. Ale ani v tomhle případě mi nikdo neotevřel. A tak jsem se v následujících minutách doslova prozvoňoval od bytu k bytu až do přízemí, abych u posledních dveří v přízemí zjistil, že v celém domě nikdo není. Hned mi došlo, že jsem byl zbytečně iniciativní, tudíž jsem si sám sobě vynadal.
Naštvaně jsem vypsal oznámení a vhodil jej do schránky toho adresáta a vykročil jsem ke dveřím na ulici. Ty byly zavřené a já si pamatoval, že při mém příchodu byly otevřené dokořán. Se zlou předtuchou jsem vzal za kliku, a když jsem dveřmi jen zacloumal, tak mi bylo jasné, že je někdo zamknul. Okamžitě jsem vychrlil několik sprostých slov, přičemž jsem zuřivě dveřmi lomcoval. Nepublikovatelná slova jsem i nadále vypouštěl z úst a teprve teď mi došlo, že jsem zamknutý v domě. Bylo mi jasné, že někdo z domu odešel, když jsem byl v patrech. Rozčílený a naštvaný jsem několikrát do dveří kopnul a zároveň mi došlo, že takhle se z domu nedostanu. A jelikož procházet skrz zavřené dveře neumím, tak v následujících minutách jsem se zase prozvoňoval od bytu k bytu až do posledního patra v naději, že přeci někdo v domě je. Ta naděje zhasla po zazvonění u posledního bytu ve čtvrtém patře.
Zpocený a totálně naštvaný jsem opět skončil u dveří, za nimiž byla ulice. Moje snaha vyrazit dveře skončila bolestí v pravém rameni a od dalších pokusů jsem upustil. Poté mé pozornosti neunikly dveře od dvorku, které byly k mému překvapení otevřené, a tak jsem na něho vstoupil. Zanedlouho jsem přelézal přes všelijaké haraburdí, až jsem se ocitl u velké zdi. Ta byla proklatě vysoká a ani při mé snaze skákat co nejvýš jsem se dlaněmi nezachytil jejího horního okraje. Současně mi neunikla ta skutečnost, že z několika oken okolních domů mé počínání užasle sledují důchodci. Nějak jsem neměl náladu jim vysvětlovat proč tam tak blbnu a rychle jsem se vrátil do domu.
Chvíli jsem, bezradně chodil po chodbě v přízemí sem a tam a přitom jsem si vzpomněl na jednoho svého kolegu. Toho také zamkli v domě a on se sklepním okénkem dostal na ulici. A tak jsem hned seběhl schody, co vedly do sklepení. Ve tmě, která v něm panovala, se mi však nepodařilo najít vypínač. Pak jsem do něčeho narazil a za rachotu čehosi jsem se ocitl na podlaze, zavalen čímsi.
Totálně naštvaný jsem o chvíli později vyběhl zpátky do přízemí a rozeběhnul jsem se zuřivě jako býk proti červenému hadru ke dveřím. Do nich jsem vzápětí vrazil vší svou silou, a hle- obě části dveří se nějakým záhadným způsobem rozevřely. A já jsem pak od vchodu rychle utíkal jako bych v tom domě něco ukradl o)))

Autor: Jan Pinz | pátek 3.7.2009 10:00 | karma článku: 12,59 | přečteno: 854x
  • Další články autora

Jan Pinz

Když je o Štědrém dni rozruch

Přeji všem blogerkám , blogerům i čtenářům Šťastné a Veselé Vánoce. A ať mají klidné Vánoce na rozdíl od mých postav v téhle ztřeštěné povídce.

23.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,61 | Přečteno: 934x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Pinz

O předvánočním čase na poště

Určitě také mnozí z vás mají konec roku v práci hektický. Pošťáci závěr roku přímo nenávidí.

18.12.2009 v 10:00 | Karma: 9,74 | Přečteno: 1037x | Diskuse| Osobní

Jan Pinz

Když si pošťák zabouchne klíčky

Takové zabouchnutí klíčků v autě není nic příjemného. Mnohým pošťákům se to stalo. A na tohle téma jsem napsal povídku.

14.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,66 | Přečteno: 1065x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Pinz

Když má na poštu přijít kontrola

Určitě jste ve své práci zažili situaci, kdy k vám měla přijít kontrola. Na jisté poště se pokaždé vedoucí oprávněně zděsili.

11.12.2009 v 10:00 | Karma: 10,15 | Přečteno: 1227x | Diskuse| Osobní

Jan Pinz

Na sjezdovce

Když nezkušení lyžaři sjíždějí sjezdovku, tak se může dít ledacos. A o tom je tahle povídka.

7.12.2009 v 10:00 | Karma: 8,29 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen

19. května 2024

Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...

Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí

19. května 2024

Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  22:06

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické

18. května 2024  20:36,  aktualizováno  21:41

Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1129x
Jsem jen jeden z těch mnoha, co píši a fotografují.